برای اینکه کولر خودرویتان قوی شود  و در فصل گرما باعث ازار و اذیت شما نشود، باید با نکات و روش های قوی شدن کولر خودرو اشنا شوید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در وهله اول نحوه تمیز کردن کولر و سیستم خنک کننده خود را یاد می گیرید تا قدرت و کیفیت هوای بیشتری داشته باشید. با این نکات تعمیر کولرگازی خودرو، و روش های دیگری را به شما معرفی می کند. برای داشتن یک کولر خوب، در خرید کولر خودرو دقت نمایید. 

تمیز کردن لوله های آب و شیرهای کولر

استفاده از ابر و فوم

در ابتدا برای تمیز کردن شیری که چندین روز پر از کثیفی و گرد و غبار بوده است، باید راه مناسبی برای تمیز کردن قسمت های مختلف آن پیدا کنید. یکی از بهترین راه ها استفاده از فوم و فوم است که برای تمیز کردن شیر باید به درستی از آنها استفاده کنید. 

 چگونه سوپاپ ماشین را تعمیر کنیم

این فوم ها یا ابرها برای این کار بسیار مناسب هستند. مقداری تهیه کرده و مطابق شکل برش بزنید و پس از چسباندن یک تکه چوب به سر، داخل سوراخ را تمیز کنید.تمام گرد و غبار را به راحتی پاک می کند. اما برای اتمام و قبل از تمیز کردن، مراحل زیر را انجام دهید تا کار به پایان برسد 

محلول تمیز کننده درست کنید

این محلول پاک کننده برای نظافت بسیار مفید است و بسیار مفید است. شما کاربران باید با مقدار مساوی آب گرم و سرکه سفید تمیز کنید. برای داشتن بوی بهتر می توانید از چند عدد لیمو در این محلول استفاده کنید. همه چیز را مخلوط کرده و داخل اسپری بریزید. 

 افزایش سرمایش کولر خودرو با فوم شستشو 

حالا مقداری از این محلول ساخته شده در مرحله قبل را روی فوم یا ابر بپاشید یا این فوم را در محلول قرار دهید و شروع به تمیز کردن شیر کنید. اگر با جرمی مواجه شدید، ابر را دوباره داخل محلول قرار دهید تا به دلیل اسید موجود در محلول، همه آن باز شود. در نهایت با ابر یا فوم خشک خشک و تمیز کنید. در هنگام خرید کولر خودرو از افراد با تجربه راهنمایی بگیرید. 

وقتی کار تمام شد، این خرچنگ ها را با آب و آب شستشو می ریزند، له می کنند و تمیز می کنند، سپس با آب شسته و در جای خشک قرار می دهند.شما باید ظرف 2-3 ماه آینده دوباره از آنها استفاده کنید. 

تعویض فیلتر هوا در کابین خودرو

این فیلترهای عملکردی خودرو، با فیلتر کردن هوای دمیده شده به داخل اتاق از طریق سیستم تهویه مطبوع، از ورود ذراتی مانند گرد و غبار، گرده و سایر آلاینده‌ها به داخل محفظه سرنشین، حداقل در زمانی که شیشه‌ها بالا هستند، جلوگیری می‌کند. 

افزایش قدرت کولر ماشین
افزایش قدرت کولر ماشین

 افزایش قدرت کولر ماشین

این فیلترها را نباید با فیلترهایی که از ورود کثیفی به داخل موتور جلوگیری می کنند اشتباه گرفت. تعویض و محل قرارگیری فیلتر هوا در خودرو برای خودروهای مختلف متفاوت است، برخی از این خودروها دسترسی آسان به فیلتر هوای داخل خودرو و برخی زیر کاپوت را به شما می دهند. با توجه به مدل ماشین و دفترچه راهنمای خود، محل این فیلتر هوا را پیدا کنید. 

حتما بخوانید  برای ماشین چه ضد یخی بخریم؟ راهنمای انتخاب بهترین ضدیخ

در بسیاری از خودروها مانند برخی از مدل های پژو، خودروهای هوندا و تویوتا معمولاً این فیلتر هوا در زیر داشبورد قرار می گیرد. برای دسترسی به آنها ممکن است لازم باشد چندین پیچ را باز کنید. پس از بازکردن دریچه فیلتر هوای داخل، باید فیلتر قدیمی را جدا کرده و با فیلتر جدید جایگزین کنید.

زمان تعویض این فیلتر بسته به محل استفاده از خودرو ممکن است متفاوت باشد. اما برای دریافت هوای راحت تر، بهتر است هر از چند گاهی (حداقل سالی یک بار) فیلترهای هوای داخل کابین را تعویض کنید.

 افزایش راندمان کولر خودرو

دریچه های هوا که در قسمت بیرونی خودرو و معمولا زیر برف پاک کن ها قرار دارند، برای دریافت هوا استفاده می شوند و دارای فیلتری برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خودرو هستند. پس از مدتی این فیلترها باید تمیز شوند. برگ های جمع آوری شده را از آنها تمیز کنید یا با فیلترهای جدید جایگزین کنید. برای تمیز کردن آنها می توانید از اسپری هوا نیز استفاده کنید. 

استفاده از اسپری ضد عفونی کننده

تمام درها و پنجره های ماشین را ببندید و مطمئن شوید ماشین خاموش و چراغ ها خاموش است. این اسپری های ضدعفونی کننده را روی شیشه جلوی هر ماشینی که می بینید اسپری کنید. 

حال پس از انجام سه مرحله فوق باید خودرو را روشن کرده و سپس کولر خودرو را در بالاترین سطح روشن کنید.بعد از حدود 10 دقیقه چراغ تهویه مطبوع را خاموش کنید و تمام درهای ماشین را باز کنید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بماند. 

تعمیر و نگهداری خودرو

شاید لازم باشد خودروی خود را برای سرویس اولیه به تعمیرگاه ببرید حتی اگر مشکلی جدی در سیستم تهویه مطبوع باشد. کار خود را تعمیر کنید و تمام مشکلات را توضیح دهید، شاید لازم باشد برخی از قطعات را تعویض کنید. 

استفاده از دمنده بدون استفاده از کولر

برای افزایش جریان هوا در یخچال خودرو، باید مدتی بدون استفاده از یخچال، فن خودروی خود را روشن کنید تا از خیس شدن مجاری هوا و جمع شدن گرد و غبار جلوگیری شود. تمام درها را باز کنید و تهویه مطبوع را خاموش کنید و فن را با حداکثر توان روشن کنید و هر از چند گاهی آن را روشن کنید. 

استفاده صحیح از کولر

قبل از رسیدن به مقصد کولر خودرو را خاموش کنید! 

همیشه به یاد داشته باشید قبل از رسیدن ماشین خود را باد کنید. حدود 5 دقیقه قبل از رسیدن باید کولر ماشین خود را خاموش کنید و اجازه دهید فن آن 5 دقیقه به کار خود ادامه دهد تا به راحتی از تجمع آن و ایجاد مشکل در کولر خودرو جلوگیری کنید. 

از جمع آوری گرد و غبار در هوا خودداری کنید!

همانطور که در بالا گفتیم و راه حلی برای شما ارائه کرده ایم، باید به طور مرتب با روش های ارائه شده و ابزار تمیز کننده مناسب این غبارها از تجمع گرد و غبار روی هر شیر یا فیلتری جلوگیری کنیم. سیستم صوتی. 

استفاده از پیچ های تهویه 

اگر موتور در حال چرخش است و فن رادیاتور نیز کار می کند، ممکن است مشکل به هوای سیستم مربوط باشد. و نکته آخر و راحت ترین نکته تهویه پیچی است که با انتخاب قسمت مناسب این قسمت آسان می توانید کولر داشته باشید. 

حتما بخوانید  چند دلیل ناک زدن خودرو یا ضربه موتور و چگونه آن را برطرف کنیم 

تقویت کولر ماشین

تمامی خودروهای در حالت ویولن سل با دور موتور استاندارد 832 دور در دقیقه به طور مداوم کار می کنند، در زمانی که خودرو از کولر خارج می شود، به دلیل فشار کمپرسور روی موتور، با کاهش 276 دور در دقیقه مواجه می شویم. موتور، اما با وجود کاهش سرعت از 833 به 666 دور در دقیقه باعث کارایی کمپرسور در شرایط سرد معمولی می شود. بنابراین با توجه به کاهش دور در دقیقه، موتور خودرو به لرزه در می آید و در سیستم جدید خودرو، بلافاصله پس از فشار دادن کلید کولر AC که روی سیستم سوخت رسانی در قسمت هوشمند موتور اعمال می شود، سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد. که ECU است. لوازم یدکی هیوندای و قطعات هیوندا را با دقت خریداری کنید. 

بنابراین در حالت سل شاهد افزایش مصرف سوخت هستیم و در فاز متحرک خودرو به دلیل وجود فشار کمپرسور مصرف سوخت افزایش می یابد که با طراحی انجام شده به جای افزایش دور موتور با کاهش فولی. قطر انتقال نیروی موتور به گیرنده های برق مانند کمپرسور کولر هیدرولیک، فرمان دینام، معمولاً سرعت موتور تغییر نکرده است، انتقال انرژی از موتور به اجسام ذکر شده کاهش یافته است. یک پنجم، بنابراین فشار روی موتور خودرو دیگر احساس نخواهد شد. 

 

استفاده صحیح از کولر
استفاده صحیح از کولر

افزایش سرمایش کولر خودرو

خنک کننده در تابستان، رفع خستگی، خواب آلودگی ناشی از گرما، بهبود تنفس و گردش خون از مزایای استفاده از کولر در فصل گرم است. به عقیده بسیاری از افراد، نگه داشتن «کولر» راه حل خوبی برای صرفه جویی در مصرف گاز است، اما حقیقت چیز دیگری است. 

اگر توقف کنید یا با سرعت کم، گاز بیشتری مصرف می کنید، اما استفاده از آن در بزرگراه با سرعت بالا، گاز کمتری مصرف می کند، زیرا اگر وضعیت یکسان باشد – همان چیزی است، اما تهویه مطبوع روشن نمی شود، روشن می شود. پایین. رانندگی با برهم زدن شرایط آیرودینامیکی خودرو مقداری به مصرف سوخت اضافه می کند.با توجه به اینکه سیستم خنک کننده خودرو نیروی لازم را مستقیماً از موتور خودرو دریافت می کند، صحت و اصول استفاده از این سیستم توسط کاربر تأثیر مستقیم و چشمگیری بر عملکرد کولر، کاهش استهلاک و مصرف سوخت دارد 

بنابراین در این زمینه همواره نکات زیر در حین کارکرد سیستم صوتی خودرو توصیه می شود:

  1. هنگام استارت زدن از خاموش بودن سیستم تهویه مطبوع خودرو اطمینان حاصل کنید و قبل از روشن کردن سیستم خنک کننده بهتر است اجازه دهید موتور خودرو گرم شود. 
  2. تا حد امکان سعی کنید خودرو را در سایه قرار دهید و از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. اگر خودرو برای مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید بماند، دمای داخل کابین خودرو می تواند به بیش از 65 درجه برسدلوازم یدکی هیوندای و قطعات هیوندا از مراکز معتبر خریداری کنید. 

برای تهیه لوازم یدکی هیوندا و قطعات کیا همراهتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *