نگاهی به تاریخچه ی کیا سورنتو

کیا در 11 دسامبر 1944 به عنوان تولید کننده لوله های فولادی و قطعات دوچرخه تاسیس شد. در سال 1957، کیا شروع به ساخت موتورسیکلت های کوچک با مجوز هوندا، کامیون های دارای مجوز مزدا در سال 1962 و خودروها در سال 1974 کرد. این شرکت اولین کارخانه مونتاژ خودرو یکپارچه خود را در سال 1973 افتتاح کرد.

این خودرو  از سال 2002 توسط سازنده کره‌ای کیا تولید و به افتخار شهر تفریحی ایتالیایی سورنتو نامی غیر وطن پرستانه دریافت کرد و چهار سال پس از معرفی نسل سوم، پرفروش‌ترین مدل خود در بازار ایالات متحده شد.

کیا سورنتو در سال 2017 طراحی بیرونی زیبا و قیمت مناسبی ارائه داد که نظرات بسیاری از کاربران را جلب کرد و همچنین وارد رقابت قوی با دیگر خودروها شد. خودرو سورنتو پلت فرم آمریکایی دارد که قطعات آن کیفیت بالایی دارند.

بررسی کوتاه ظاهر و نمای داخلی خودرو

کیا سورنتو یک اس یو وی است که برای خانواده‌هایی با فرزندانی که به فضای زیادی نیاز دارند، مناسب است. با 4.7 متر طول، جدیدترین نسل خودرویی است که مطمئناً می تواند کل خانواده و هر چیزی را که می خواهند بیاورند در خود جای دهد.

کیا سورنتو خودرویی است که عملکرد عالی، بدنه مستحکم و قدرت فراوان را ارائه می‌کند، اما این با طراحی شیک و فضای داخلی مطابق با بقیه خودرو ترکیب شده است. در مجموع، این خودرویی است که نباید از آن غافل شوید، به خصوص اگر از قبل عاشق کیا هستید.

خطوط گرد و مهر زنی شیک بر روی کاپوت خودرو که به آرامی در جلو پنجره رادیاتور جاری می شود، به خودرو استحکام می بخشد. بدنه زیر خط کمر یک آستر پلاستیکی وسیع را می پوشاند که به سپرهای عظیم تبدیل می شود و چراغ های مه شکن در جلو تعبیه شده است. سالن کیا سورنتو ، پنج نفره، به سبکی ساده طراحی شده و از مواد تکمیلی با کیفیت بالا لذت می برد.

فضای داخلی بزرگی برای موقعیت مکانی مناسب هم برای مسافران و هم برای چمدان در نظر گرفته شده است. صندلی راننده دارای هشت تنظیم برقی است. در کل خودرو سورنتو برای آفرود و جنگل نوردی خودرو بسیار مناسب میباشد ولی کاربردی در شن نوردی و صخره نوردی ندارد

معرفی قطعات یدکی خودرو سورنتو

به لطف قیمت های پایین ،خرید قطعات یدکی  سورنتو قابل دسترسی راحت از طریق سایت ما برای شما مشتریان عزیز می باشد. قیمت  لوازم یدکی کیا سورنتو ما گویای همه چیز است.همکاران ما به صورت آنلاین و از طریق واتس اپ درخواست قطعات شما رو پیگیری و در کمترین زمان پاسخ میدهند. به یاد داشته باشید خرید لوازم یدکی کیا و قطعات یدکی سورنتوخود را با مشاورین ما در میان بگذارید تا راهنمایی قبل خرید به شما داده شود. فروشگاه لوازم یدکی هیوندا و کیا ربانی اماده به خدمت گذاری به شما مشتریان عزیز می باشد.

قطعات یدکی سورنتو شامل

  • قطعات موتور
  • فیلترها
  • قطعات ترمز
  • قطعات فرمان
  • قطعات الکتریکی
  • قطعات تعلیق
  • قطعات گیربکس و پیشرانه
  • قطعات تهویه مطبوع
  • قطعات سیستم اگزوز
  • قطعات خنک‌کننده
  • قطعات شاسی خودرو
خرید لوازم یدکی سورنتو
خرید لوازم یدکی سورنتو

اویل پمپ

هدف اصلی اویل پمپ های روغن گردش روغن موتور تحت فشار به یاتاقان ها، پیستون ها و میل بادامک است. این سیستم ها را روان می کند، امکان استفاده از یاتاقان های سیال با ظرفیت بالاتر را فراهم می کند و همچنین به خنک سازی موتور کمک می کند.

نگاهی به سه نشانه اصلی که باید پمپ روغن خود را تعمیر یا تعویض کنید

  •  فشار روغن پایین
  •  دمای موتور بالا
  •  سر و صدا

سه کارکرد پمپ روغن چیست

یک موتور برای روانکاری قطعات متحرک، جلوگیری از خوردگی، جمع آوری خاک و لجن و جذب مقداری از گرمای تولید شده توسط موتور در حال کار به روغن نیاز دارد. پمپ روغن نیرویی را فراهم می کند که روغن را از طریق گالری ها و گذرگاه های اطراف موتور می رساند.

واشر سرسیلندر

یک واشر سر به عنوان مهر و موم بین بلوک موتور و سرسیلندر عمل می کند و از نشت مایع موتور و کاهش فشار جلوگیری می کند.

چگونه بفهمم واشر سر سیلندر نشتی دارد

یک راه آسان برای فهمیدن اینکه آیا واشر سر موتور شما منفجر شده است وجود دارد. به سادگی زیر درپوش پرکننده روغن را بررسی کنید. اگر واشر آسیب نبیند، قسمت داخلی درپوش روغن بیشتر خشک می شود. اگر ماده ای به رنگ زرد مایل به قهوه ای یافتید که به ضخامت یک میلک شیک شبیه است، احتمالاً نشتی واشر دارید.

تفاوت بین سرسیلندر و واشر سر

سر سیلندر به بالای موتور پیچ شده است. در داخل سرسیلندر سوپاپ هایی وجود دارد که باز و بسته می شوند تا هوا و سوخت وارد سیلندر شود و گاز خروجی مصرف شده را خارج کند. واشر سر بین بلوک موتور و سر سیلندر فشرده می شود.

شاتون

شاتون عضوی صلب است که پیستون را به میل لنگ یا میل اتصال متصل می کند. میل لنگ در موتور رفت و برگشتی. همراه با میل لنگ، یک مکانیسم ساده را تشکیل می دهد که. حرکت رفت و برگشتی را به حرکت چرخشی تبدیل می کند

چه چیزی باعث خرابی میله های اتصال می شود

در نتیجه مشخص شد که علت اصلی خرابی زودرس شاتون، وجود آخال‌های رسوب‌گذاری است که منجر به ایجاد ترک خوردگی در حین بارگذاری خستگی قطعه می‌شود

آیا میله اتصال قابل تعمیر است

تنها راه حل، بازسازی موتور این است که در آن میله ها را بکشید و یاتاقان ها را تعویض  کنید. این احتمال وجود دارد که میله ریزش به سطح ژورنال میل لنگ آسیب رسانده باشد، بنابراین شما قطعا به میل لنگ صیقلی و شبیه به چرخش نیاز خواهید داشت.

علت خم شدن میله در موتور

شایع ترین علل شاتون خمیده ،انفجار یا دور زدن بیش از حد است ک ممکن است موتور شما را خراب کرده و به قفل هیدرولیکی منجر شود که به راحتی میله‌های اتصال شما را خم می‌کند.

 فیلتر

دو فیلتر هوای اصلی در کیا سورنتو شما وجود دارد. فیلتر هوای موتور در محفظه موتور قرار دارد و برای فیلتر کردن ذرات مضری که ممکن است به موتور وسیله نقلیه شما آسیب برساند استفاده می شود.

اگر فیلتر هوای موتور در فواصل زمانی مناسب تعویض نشود، تجمع آن می‌تواند بر عملکرد موتور شما تأثیر بگذارد و منجر به کاهش قدرت و کاهش راندمان سوخت شود.

فیلتر هوای کابین مواد حساسیت زا مانند گرده و گرد و غبار را از بین می برد. همچنین آلاینده هایی مانند مه دود و کپک یا بخارهای ناسالم مجزا را به دام می اندازد

فیلتر هوا موتور کیا سورنتو

به عبارت ساده، هدف اصلی فیلتر هوای موتور کیا سورنتو شما این است که هوا را از ذرات بدی مانند کثیفی، گرد و غبار و زباله های اضافی قبل از ورود به موتور پاک کنید. همه موتورها برای سوزاندن سوخت نیاز به هوای سالم دارند. هر گونه مواد خارجی می تواند موتور شما را بشکند و تعمیر آن بسیار پرهزینه باشد، به همین دلیل است که همیشه باید از مکانیک کیا خود بخواهید فیلترهای شما را در هر بازدید بررسی کند

فیلتر هوای کابین کیا سورنتو

عملکرد اصلی فیلتر هوای کابین شما فیلتر کردن هوایی است که از طریق سیستم تهویه گرمایش و سرمایش شما به وسیله نقلیه شما می رود. این فیلتر می تواند آلاینده ها و آلرژن های مضر از جمله مه دود، گرده، کپک یا گرد و غبار را جذب کند

چگونه متوجه می شوید که کیا سورنتو شما به فیلتر هوای جدید نیاز دارد:

  • کاهش راندمان سوخت
  •  دود تیره ای که از اگزوز می آید
  • کثیفی در اطراف ورودی هوای موتور جمع می شود
  •  صداهای عجیب و غریب از موتور
  • کاهش شتاب

 اجزای اصلی سیستم ترمز

  • کنترل ای بی اس
  • -بوستر ترمز
  •  ترمزهای دیسکی
  •  درام ترمز
  •  ترمز اضطراری
  •  سیلندر اصلی
  •  پدال ترمز
  •  سنسورهای سرعت چرخ

بخش اصلی یک سیستم ترمز دیسکی

لنت، روتور، کالیپر و سخت افزار. سیستم مسئول… خوب ترمزگیری است. با این حال، مانند هر جزء دیگر در خودروی شما، هر جنبه از سیستم ترمز هدف متفاوتی را دنبال می کند.

علائم بد بودن کولیس

  •  کالیپر ترمز خراب شود، لنت های ترمز سریعتر از حد معمول فرسوده می شوند.
  •  خودرو هنگام رانندگی یا ترمز به یک طرف می کشد
  • صدای جیغ بلند یا مالش فلزی
  •  لنت های ترمز به طور ناهموار فرسوده می شوند
  •  نشت مایع ترمز روی زمین در داخل لاستیک ها
  •  صدای تلق های پی در پی می دهد.

 آیا کیا سورنتو دینام دارد:

بله دارای 28 دینام مختلف برای وسیله نقلیه شما است که برای حمل و نقل یا تحویل در فروشگاه ربانی پارت آماده است. بهترین بخش این است که محصولات و قطعات کیا و هیوندای خود را با ما در میان بگذارین تا راهنمایی های لازم به شما داده شود.

دینام در کیا سورنتو چقدر باید دوام بیاورد:

به طور تقریبی باید حدود هفت سال دوام بیاورد و این بسته به نوع استفاده و رسیدگی و نگهداری خودرو می باشد.

 کوئل

کوئل های احتراق بخشی از سیستم جرقه زنی کیا سورنتو هستند که وظیفه تقویت ولتاژ نسبتا کم باتری را از 12 ولت به ولتاژ بالای ده ها هزار ولت برای شمع ها بر عهده دارند. رانندگی سورنتو با کوئل‌های احتراق بد می‌تواند به موتور یا مبدل کاتالیزوری آسیب برساند، بنابراین باید فوراً برای جلوگیری از تعمیرات گران‌تر اقدام کنید.

نشانه های بد بودن کوئل

رایج‌ترین نشانه‌های بد بودن کوئل‌های احتراق در کیا سورنتو، تردید موتور در هنگام شتاب‌گیری یا از دست دادن نیرو، دور آرام، آتش‌سوزی نادرست، مصرف بیش از حد سوخت، بررسی روشن شدن چراغ موتور و گاهی اوقات استارت شدید است. در بدترین حالت، اگر کوئل های احتراق در شرایط واقعا بدی باشند، موتور روشن نمی شود.

کمک فنر چیست؟

سورنتو 2006-2017 کمک فنرهایش دارای آپشن تنظیم ارتفاع اتوماتیک هستند که به قدرتمند بودن عقب زیربندی سورنتو کمک زیادی میکند همچنین قطعات به کار رفته در جلوبندی سورنتو بسیار باکیفیت و ازاستقلامت بالایی برخوردار است و همچنین یکی از کم اصطحلاک ترین خودرو های برند کیا می باشد که قطعات یدکی آن خیلی دیر تر نسبت به برند های مشابه احتیاج به تعویض پیدا میکند

کمک فنرها به بدنه خودرو و اجزای سیستم تعلیق متصل می شوند. آنها برای جذب شوک جاده استفاده می شوند و یک سواری نرم را ارائه می دهند. اکثر خودروهای ساخته شده پس از سال 1995 دارای کمک فنر در چرخ های عقب و مونتاژ استرات در جلو هستند. خودروها و کامیون های قدیمی ممکن است دارای کمک فنر در هر چهار چرخ باشند.

ضربه گیرها اساساً ظروف استوانه ای هستند که با گاز یا مایع پر شده اند. آنها از سیستم تعلیق تا قاب خودرو نصب می شوند. وقتی از روی دست انداز رانندگی می کنید، پیستون های داخل شوک ها در برابر مایع یا گاز بالا و پایین می روند. کمک فنرها به ویژه در جاده های پر دست انداز روز به روز ضرب و شتم می شوند. گاز یا مایع در نهایت نشت می کند و منجر به سواری ناپایدار یا ناهموار می شود. با کمک فنرهای فرسوده، ممکن است تماس لاستیک ها با جاده قطع شود ویا زود فرسوده شوند.

خرید کمک فنر سورنتو
خرید کمک فنر سورنتو

چرا کمک فنرهای جلو کیا سورنتو نیاز به تعویض دارند؟

کمک فنرهای جلو در کیا سورنتو شما کیفیت سواری را فراهم می کند و همچنین چرخ ها و لاستیک های شما را در تماس با جاده نگه می دارد.

هنگامی که آنها فرسوده شوند، کیفیت سواری کیا سورنتو شما به خطر می افتد و رانندگی در جاده های ناهموار ممکن است برای به هم زدن دندان های شما کافی باشد!

کمک فنرهای فرسوده یا خراب نیز باعث افزایش ساییدگی و ناهمواری لاستیک می شوند، بنابراین بهتر است به محض مشاهده علائم ساییدگی یا نشتی آنها را تعویض کنید.

کمک فنرها به طور مداوم در حین رانندگی به سختی کار می کنند، در نهایت آب بندی ها فرسوده می شوند و نمی توانند ضربه و گرما را به همان اندازه که استفاده می کنند جذب کنند. طول عمر کمک فنرها به نوع کمک فنر و شرایطی که در آن قرار می گیرد بستگی دارد.

برای ایمنی شما در محکم نگه داشتن تمام چرخ ها روی زمین، توصیه می شود کمک فنرهای کیا سورنتو را در صورت بروز علائم خرابی تعویض کنید.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟

کمک فنرها در هر دو چرخ عقب و گاهی در چرخ های جلو نیز وجود دارند. کمک فنرها سیستم تعلیق را به بدنه خودروی شما متصل می کنند و دارای پیستون هایی هستند که با گاز یا مایع پر شده اند. همانطور که وسیله نقلیه شما بر روی دست اندازها و شرایط ناهموار جاده سوار می شود و سیستم تعلیق در معرض ضربه های زیادی قرار می گیرد.

این شوک باعث حرکت پیستون ها می شود، اما گاز یا مایع موجود در پیستون ها به جذب ضربه کمک می کند و ضربه ای را که سپس به بدنه خودرو منتقل می شود، کاهش می دهد. در نتیجه کمک فنرها سواری شما را نسبتاً نرم و راحت نگه می دارند.

هدف ما با توضیحات مختصر در خصوص بخش های مختلف قطعات یدکی خودرو سورنتو، اشنا سازی و کمک به آگاهی بیشتر شما مشتریان عزیز بود، از اینکه با فروشگاه لوازم یدکی کیا و قطعات اورجینال هیوندای ربانی پارت همراه بودین بسیار سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *