تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی

صنعت خودروسازی نیز مملو از قطعات یدکی و لوازم جانبی تقلبی است. شرکت ها در تلاش هستند تا اقدامات سختگیرانه ای را علیه سازندگان این قطعات تقلبی اعمال کنند. تا تمامی لوازم یدکی کیا و هیوندا به صورت اصل و گارانتی به دست مشتریان برسد.

اما با این حال، یک بخش عمده وجود دارد که ممکن است با آن روبرو شوید. چگونه می توان جعلی را از واقعی تشخیص داد؟

لوازم یدکی هیوندا با قیمت رقابتی می تواند یک چالش در هر زمانی برای مدیریت موجودی قطعات یدکی خود، باشد.

شما می توانید با خرید های خود از فروشگاه ربانی پارت چه به صورت اینترنتی یا حضوری، که شامل تمامی قطعات هیوندا، کیا، سراتو کیا و سراتو سایپا می باشد با آسودگی خیال و در کمترین زمان ممکن لوازم منتخب خود را دریافت کنید.

وسوسه کاهش هزینه‌ها با خرید رقابتی همیشه وجود دارد، اما نتیجه می‌تواند شما را با قطعات ارزان ‌قیمت رها کند. تشخیص این موارد از کالای واقعی اغلب دشوار است، اما چند کار وجود دارد که می‌توانید برای تشخیص جعلی بودن آن‌ها انجام دهید.

چند ویژگی در شناسایی تقلبی بودن لوازم یدکی

1- غلط املایی در بسته بندی: که یکی از نشانه های مستقیم و واضح میباشد و با کمی دقت به آن پی میبرید.

2- عبارت های ناجور: در کلمات استفاده شده کاملا معانی نا واضح و نا مشخص به کار می رود.

3- برچسب های ساخته شده: این برچسب ها کاملا به صورت قاچاق و دستی درست شده، البته تشخیص این مورد بیشتر به دست مدیران قطعات فروش لوازم یدکی صورت می گیرد، مراقب برچسب‌هایی باشید که کشوری غیر از کشوری که معمولاً قطعات در آن ساخته می‌شوند را فهرست می‌کنند.

4- عدم تقارن در اجزای قطعه: قطعات تقلبی با عجله ساخته می شوند و کیفیت ظاهری خوبی ندارند. به دنبال مناطقی باشید که باید متقارن باشند اما نیستند.

5- رنگ ها و طرح هایی که شبیه اصل نیستند: برخی از شرکت‌های تولید قطعات یدکی از الگوهای رنگی متفاوتی روی قطعات یدکی استفاده می‌کنند، ولیکن تمامی سازندگان تقلبی هم اینکار را می کنند. باید دنبال رنگ های خاموش و به دور از مصنوعی بودن باشید.

6- نداشتن برچسب، طرح یا شماره شناسایی معمولی: قطعات تقلبی ممکن است خیلی سطحی و کاملا بی معنی تولید شده باشند.

حتما بخوانید  اقداماتی که هنگام ترمز بریدن خودرو باید انجام دهیم

7- تاریخ درج شده روی قطعات: آمریکایی ها تاریخ را در قالب ماه، روز، سال می نویسند. ملل دیگر این کار را نمی کنند. اگر قرار است قطعه شما ساخت آمریکا باشد، مهر تاریخ روی مواد را بررسی کنید تا مطمئن شوید.

8- بسته بندی نامتناسب: اگر تامین کننده قطعات مورد علاقه شما شما را از تغییر بسته بندی مطلع نکرده باشد، احتمالاً تغییری در بسته بندی وجود نداشته است.

(دقت داشته باشید قطعه را حتما در کارتن و پک خاص خودش تحویل بگیرید)

9- تفاوت قیمت های نجومی: پیدا کردن تخفیف یک چیز است اما اختلاف قیمت به صورت خیلی زیاد شک بر انگیز است.

10- شماره سریال و هولوگرام: تمامی قطعات یدکی اصلی او ای ام/ او ای اس با شماره سریال خاصی ارائه می شوند. هولوگرام یک نوع مشخصه کلی محصول میباشد. این می تواند برای ردیابی قطعه و بررسی اصل بودن یا نبودن قطعه یدکی استفاده شود. همچنین هولوگرام خاص سازنده را روی قطعات غیرقابل جعل پیدا خواهید کرد.

11- کد کیو آر:اکثر قطعات یدکی دارای یک کد کیوآر هستند که می توان با استفاده از گوشی هوشمند اسکن کرد تا از اصل بودن قطعه اطمینان حاصل شود. هر قطعه یدکی دارای یک کد کیوآر منحصر به فرد است که به حفظ ردیابی محصول نیز کمک می کند.

12-برچسب های آر اف آی دی : قطعات با ارزش او ای ام/ او ای اس دارای یک برچسب آر اف ای دی هستند که توسط سازنده قابل ردیابی است. تگ های آر اف ای دی می توانند کمک زیادی کنند. سازنده می تواند بررسی کند که آیا مشتریان قطعات اصلی دریافت می کنند یا خیر.

شرکت ها دارای یک بخش مناسب هستند که به عنوان تیم اجرای حقوق مالکیت فکری شناخته می شود. آنها جنس های تقلب را تحویل می گیرند و درصدد تکرار نشدن این اتفاق در می آیند. همچنین، اگر کسی سعی کرد قطعات تقلبی را به شما بفروشد و گفت که آنها مشابه هستند و در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد، به او گوش ندهید. شاید با خرید لوازم فیک و تقلبی در حال فعلی خود سود کنید ولی ضرر جبران ناپذیری برای خودرو خود به بار خواهید آورد.

حتما بخوانید  آشنایی با معایب گیربکس اتوماتیک و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی

نکته کلیدی تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی

دقت داشته باشید اگر شما قطعات و لوازم یدکی کیا و هیوندای خود را از مراکز معتبر خریداری نمائید با خیال راحت اگر مشکلی در روند استفاده از آن پیش آید می توانید با فروشگاه مورد نظر تماس گرفته و علت را جویا شوید. در صورت شک با شرکت سازنده تماس بگیرید و در مورد قطعه سوال کنید. بخش مراقبت از مشتری می تواند با ارسال تصاویر یا صحبت در مورد نگرانی های شما از طریق تلفن به شما کمک کند.

همکاران ما در فروشگاه ایترنتی ربانی پارت اماده پاسخگویی هر چه بهتر به شما مشتریان عزیزهستند.

قطعات تقلبی مساوی با ضرر های جبران ناپذیر

همانطور که قبلا گفته شد، قطعات تقلبی فاقد کیفیت هستند. این بدان معنی است که آنها می توانند به خطراتی از خرابی های ساده تا خطرات عمده گرایش پیدا کنند. بیایید

به خطرات قطعات یدکی مختلف نگاهی بیندازیم.

1- آتش سوزی که در موتور رخ می دهد: مهمترین قطعه های خودرو در موتور ماشین قرار دارند و با برق و مکانیک درگیر هستند و به هر نحوی دچار آتش سوزی شوند به تمام قطعات ضرر های جبران ناپذیری بار می آورند.

3- صدمه به برق و قطعات برقی ماشین: اصولا بر اثر جرقه و عدم اتصال برقی ماشین دچار خاموشی و سوختن قطعات می شود و در ادامه آن هزینه سنگینی بار می آورد ولیکن این را هم باید در نظر داشت تمامی قطعات برقی غیر قابل تست می باشد و به همین خاطر حتما باید اصلی خریداری کنید.

4- خریداری نکردن لا ستیک اصلی: چرخ های خودرو زمانی که تقلبی خریداری شوند باعث لغزش ماشین در تمامی لحظات و حتی ترکیدن و در ادامه چپ کردن خودرو و به خطر انداختن سر نشین را به بار می آورند.

چگونه می توانید از 100٪ قطعات یدکی اصلی خودرو خود اطمینان حاصل کنید

ساده ترین راه برای اطمینان از این امرخرید از یک شرکت فروش قطعات لوازم یدکی کیا و هیوندای قابل اعتماد برای مراقبت از خودروی شما است بنابراین،سعی کنید خرید های خود را از مکان های معتبر انجم داده تا تضمین جنس را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *