هر چند در سال های اخیر شاهد افزایش شدید قیمت خودروهای خارجی بودیم، اما خرید این خودروها هنوز هم در اولویت خیلی از افراد قرار دارد. علت این امر را هم می توان عدم موفقیت خودروسازان داخلی در پاسخ به نیازهای مشتریان و همچنین کاهش کیفیت خودروهای ایرانی دانست. در این مقاله قصد داریم شما را با پرفروش ترین خودروهای هیوندای و کیا که از محبوبیت زیادی در ایران برخوردار است، آشنا کنیم.

شرکت خودروسازی هیوندای در سال 1947 توسط چونگ جو یونگ تأسیس شد و توانست تبدیل به بزرگترین گروه صنعتی کره جنوبی شود. کمپانی کیا پس از برند هیوندای، به عنوان بزرگترین خودروساز کره ای به شمار می رود. هم اکنون این شرکت به عنوان زیر مجموعه هیوندای موتور محسوب می شود که در سال 1944 تأسیس گردید. این کمپانی معروف آسیایی طرفداران زیادی از سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین خودروهای هیوندای کدامند؟

خودروی هیوندای سانتافه

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای هیوندای در ایران و خیلی از کشورهای دیگر، سانتافه است که در ابتدا به بازار خودروی ایران با نسل دوم این کراس اوور وارد شد و البته توانست به فروش فوق العاده ای نیز دست یابد. همین موفقیت سبب عرضه نسل سوم این محصول در مدل های 2018-2014 و با کد شناسایی DM توسط شرکت سازنده هیوندای گردید. سپس نسخه فیس لیفت سانتافه DM وارد بازار خودروی ایران در سال 2016 شد که تغییرات نسبتاً خوبی تنها در قسمت سپرها، جلو پنجره، چراغ ها و مه شکن ها داشت. اما فرق چندانی از نظر بنیادی با ورژن سابق آن مشاهده نمی شد.

سانتافه DM به عنوان پرفروش ترین خودروی هیوندای، دارای موتور 2.4 لیتری MPi با گشتاور 227 نیوتن و توان 174 اسب بخار بوده و 180 کیلومتر در ساعت نیز حداکثر سرعت آن می باشد. همچنین در هر صد کیلومتر، میانگین سوخت مصرفی این خودرو، 9.4 لیتر است. رادارهای ایمنی، فرمان برقی 4 حالته با آبگرمکن، کروز کنترل هوشمند، نگهدارنده خودکار، ترمز اضطراری، دوربین 360 درجه داخل کابین، نمایشگر، صندلی های تاشوی برقی سرنشینان جلو، سانروف و …. از جمله آپشن های بی نظیر این خودرو هستند.

خودروی هیوندای توسان مدل LM

یکی دیگر از پرفروش ترین خودروهای هیوندای توسان مدل LM می باشد. نسل اول توسان، نخستین بار در سال 2005 به بازار ایران راه یافت. هر چند طراحی جذابی از بدنه این خودرو مشاهده نشد، ولی میزان فروش آن در ایران به جهت کارایی فنی و قیمت مناسب آن سطح قابل قبولی داشت. البته در سال 2011 بود که با ورود نسل دوم این خودرو با عنوان LM، با طوفان فروش توسان مواجه شدیم. در این مدل طراحی بدنه و شکل خودرو بسیار جذاب تر شد. با اینکه شاهد ورود نسل سوم این اتومبیل در ایران هستیم، ولی این چالاکی و توان خروجی بالای توسان مدل LM می باشد که هنوز از محبوبیت زیادی در کشورمان برخوردار است.

موتور این محصول همان موتور چهار سیلندر سانتافه و هیوندای سوناتا بوده با این فرق که دارای یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به همراه سیستم 2 دیفرانسیل هوشمند است. سرعت هیوندای توسان LM فراتر از 180 کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف بنزین آن در هر صد کیلومتر، 9.6 لیتر می باشد. سرد کن و گرمکن صندلی جلو، سقف پانوراما، نمایشگر لمسی، کروز کنترل، سیستم صوتی با هفت اسپیکر، حسگرهای زمان پارک و …. برخی از آپشن های این خودرو هستند.

حتما بخوانید  معرفی تجهیزات زمستانی خودرو
خودروی النترا MD
خودروی النترا MD

خودروی النترا MD

نسل پنجم هیوندای النترا مدل 2013، نخستین نسخه ای بود که وارد ایران شد. بعد از آن، شاهد عرضه مدل های 2014-2016 نسخه فیس لیفت النترا MD در کشورمان بودیم. این خودرو، به جهت ظاهر جذاب، قیمت مناسب و امکانات متنوع، توانست به فروش چشمگیری دست یابد. موتور نسل پنجم النترا به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای هیوندای، دارای موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری، گشتاور 176 نیوتن و توان 147 اسب بخار می باشد. این خودرو توانایی رسیدن به سرعت 203 کیلومتر بر ساعت را دارد. کروز کنترل، گرم کن و سرد کن صندلی جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، حسگر پارک عقب و جلو، آینه های جانبی تاشوی برقی، سانروف و … از جمله آپشن های این مدل خودرو هستند.

سوناتا YF، یکی از پرفروش ترین خودروهای هیوندای

نخست نسل پنجم هیوندای سوناتا به صورت عمده وارد بازار ایران شد. تقریباً سال 84 بود که این محصول وارداتی توانست نظر مشتریان پولدار را در ایران به سمت خود جذب کند. پس از آن، سوناتا YF با طراحی متفاوتی در سال 2011 به بازار ایران ورود پیدا کرد. جذابیت فوق العاده در طراحی نسل ششم سوناتا سبب گردید تا این محصول هم در ایران و هم در بسیاری از کشورها با استقبال زیادی روبرو شود.

موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری، با گشتاور 229 نیوتن و توان 176 اسب بخار از ویژگی های سوناتا هیوندای YF می باشد. حداکثر سرعت این خودرو 208 کیلومتر بر ساعت بوده و در هر صد کیلومتر مصرف سوخت آن 8.1 لیتر است. کروز کنترل، چراغ اتولایت، سیستم صوتی نامحدود، شش عدد ایربگ، صندلی سرنشینان جلو، سقف پانوراما، فرمان برقی چهار حالته، سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، سانروف و … از آپشن های این خودرو به شمار می روند.

معرفی پرفروش ترین خودروهای کیا

خودروی کیا اپتیما

یکی از پرفروش ترین خودروهای کیا، کیا اپتیما می باشد که دارای طراحی جذابی بوده و از به روزترین تکنولوژی دنیا برخوردار است. اولین بار این خودرو، با فیس لیفت نسل دوم کمپانی خود به بازار ایران راه یافت. نسل چهارم کیا اپتیما را می توان مدرن ترین مدل وارد شده به بازار از سال 2016 دانست. شباهت زیادی بین نسل چهارم خودروی کیا اپتیما با نسل قبلی اش از نظر فنی و ظاهری وجود دارد.

خودروی کیا اپتیما
خودروی کیا اپتیما

خودروی اسپورتیج

در سال 1993 بود که مدل اسپورتیج شاسی بلندهای کیا روانه بازار ایران شد. هندلینگ پایین، راحت نبودن سواری آن و سرو صدای زیاد از مشکلات کیا اسپورتیج بود. سپس در سال 2004 مدل جدید کیا که از نسل قبلی بهتر بود، در بازار عرضه شد. سروصدای کمتر، سواری راحت تر و فضای داخلی بیشتر و … از قابلیت های مثبت این خودرو محسوب می شود.

حتما بخوانید  بهترین فروشگاه خرید لوازم یدکی کیا

پس از آن شاهد ایجاد تغییرات بنیادینی در نسل دوم اسپورتیج بودیم و تقریباً می توان گفت که این کمپانی، آپشن های خوبی را در کلیه بخش ها اضافه نمود. سپس در سال 2010 نسل بعدی خودروی کیا اسپورتیج وارد بازار گردید که از طراحی خیلی متفاوت در کنار امکانات رفاهی برخوردار بود و هیچ یک از ایرادات نسل های گذشته در آن دیده نمی شد. این مدل از پرفروش ترین خودروهای کیا اسپورتیج محسوب می شود. در سال 2015 جدیدترین مدل اسپورتیج با امکانات متنوع و طراحی جدید، به عنوان برترین گزینه در بین شاسی بلندهای موجود در بازار انتخاب گردید. موتور این خودرو به نیازهای کاربران پاسخ داده و رانندگی با آن خیلی راحت و روان است. از نظر ایمنی نیز خودروی کیا اسپورتیج توانسته پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد.

خودروی کیا سرنتو

خودروی کیا سرنتو از دیگر خودروهای پرفروش برند کیا در ایران است که برای هیوندای سانتافه رقیب قدرتمندی محسوب می شود. فراهم کردن فضایی بزرگ تر و کارایی بهتر را می توان از اهداف تولید این خودرو توسط کمپانی کیا دانست. کیا سورنتو با کابینی جادار و ظاهری متفاوت و جذاب به بازار خودروی داخلی کشور وارد شد. ردیف سوم صندلی، فضای کابین جادار، آپشن های مدرن و سایر موارد از مهمترین مزایای این خودرو به شمار می رود.

خودروی سراتو

یکی دیگر از پرفروش ترین خودروهای کیا در بازارهای داخلی کشور، خودروی کیا سراتو بوده که دارای طرفداران زیادی می باشد. خودروی کیا سراتو YD به عنوان به روزترین مدل خودروی سراتو از محصولات پرطرفدار و پرفروش کمپانی کیا در ایران می باشد.

خودروی کیا پیکانتو

خودروی پیکانتو به عنوان یک هاچبک محبوب و جمع و جور، از کوچکترین محصولات کمپانی کیا محسوب می شود که در مقایسه با رقیبان خود از امکانات بیشتر، طراحی بی نظیر و مصرف سوخت پایین تری برخوردار است.

 خودروی کیا پیکانتو
خودروی کیا پیکانتو

خودروی کیا موهاوی

این خودرو یک شاسی بلند کامل بوده و محبوبیت زیادی در ایران دارد که عرضه آن در 3 نسخه مختلف صورت گرفته است. شاهد خرید خودروی کیا موهاوی با توجه به علاقه زیاد مردم ایران به اتومبیل های شاسی بلند در مقایسه با سایر مدل ها هستیم و دارای امکانات بالایی برخلاف قیمت مناسبش است.

جمع بندی

در این مقاله به پرفروش ترین خودروهای هیوندای و کیا در ایران اشاره کردیم. این دو کمپانی با توجه به سابقه درخشان خود دارای طرفداران زیادی در بازار ایران هستند. شما عزیزان اگر که قصد خرید انواع لوازم یدکی اصلی هیوندای و کیا را دارید، می توانید به سایت شرکت ربانی پارت مراجعه نمایید و برای تهیه لوازم یدکی هیوندا و قطعات کیا همراهتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *