هنگامی که می خواهید به سفر بروید، باید یکسری ابزارهای ضروری خودرو را به همراه داشته باشید. چرا که احتمال بروز مشکل برای اتومبیل شما در میانه راه وجود دارد و ممکن است کسی را برای کمک گرفتن پیدا نکنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ضروری ترین ابزارهای خودرو که شاید هر فردی به آن احتیاج پیدا کند، بپردازیم. بنابراین، با مطالعه آن می توانید ابزارهای مورد نیاز خود را  برای خودروهای کیا و هیوندای جمع آوری کرده و در هنگام وقوع مشکل از آنها استفاده نمایید.

ضروری ترین ابزارهای خودرو

لیستی از ابزارهای ضروری خودرو

چراغ قوه

امروزه خیلی از افراد، فلش لایت موبایل خود را جایگزین چراغ قوه می کنند که چنین کاری اصلاً درست نیست. چرا که شما در صورت خرابی خودروی می توانید با گذاشتن چراغ قوه زیر کاپوت، اتومبیل تان را تعمیر کرده و یا هنگام استفاده از مثلث خطر، برای هشدار بیشتر، از چراغ قوه بهره گیرید.

نقشه، یکی از ضروری ترین ابزارهای خودرو

نقشه را می توان یکی از وسایل ضروری خودرو دانست. هر چند برای مسیریابی در رانندگی می توان از گوگل مپ و جی پی اس استفاده نمود، ولی امکان دسترسی به اینترنت در همه مکان ها وجود نداشته و یا ممکن است در چنین مواقعی شارژ گوشی تان تمام شود. بنابراین، وجود نقشه کاغذی در خودرو، گزینه مناسبی جهت مسیریابی خواهد بود.

لباس گرم و پتو

 یکی از وسایل ضروری خودرو چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان، پتو می باشد. زمانی که بخاری خودرو در زمستان دچار خرابی شود، پتو برای گرم نگه داشتن شما ضروری است. علاوه بر آن، در صورت نیاز به چک کردن زیر خودرو و یا تعویض تایر، می توانید پتو را برای جلوگیری از کثیفی لباس های تان روی زمین پهن کنید.

همچنین به منظور پیشگیری از خرابی روکش های صندلی در هوای بارانی و خیس بودن لباس های تان هنگام نشستن در ماشین، استفاده از پتو گزینه مناسبی خواهد بود.

مثلث خطر شبرنگ

مثلث خطر شبرنگ از ضروری ترین ابزارهای خودرو به شمار می رود. در صورت بروز مشکل برای شما در جاده و در تاریکی شبانه می توانید از مثلث خطر به منظور بهتر دیده شدن توسط سایرین و همچنین جلوگیری از تصادف کردن رانندگان دیگر استفاده نمایید. در خیلی از کشورها، همراه داشتن مثلث خطر همانند جعبه کمک های اولیه الزامی می باشد.

فشارسنج تایر، از وسایل ضروری خودرو

یکی دیگر از ابزارهای ضروری خودرو، فشارسنج تایر است. شما با کمک این وسیله قادر به تنظیم باد تایر خود بوده و می توانید از ترکیدن لاستیک تان جلوگیری نمایید. چرا که دمای محیطی بر باد لاستیک شما اثر خواهد گذاشت. همچنین می توانید با در نظر گرفتن یک برنامه برای چک کردن لاستیک خودروی خود، مانع از ترکیدن آن شوید.

بیل تاشو

بیل تاشو از دیگر ابزارهای ضروری خودرو می باشد. چرا که در برخی مواقع، احتمال گیر کردن لاستیک خودروی شما در گل و لای و برف وجود دارد. بنابراین وجود یک بیل به منظور کندن زمین و کنار زدن برف ها جهت بهتر حرکت کردن چرخ ها ضروری خواهد بود. بیل های تاشو به راحتی قابل حمل بوده و به جهت طراحی جمع و جور، فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد.

ابزارهای ضروری خودرو، کابل اتصال به باتری خودرو

بی تردید این ابزار را می توان مهمترین لوازم ضروری خودرو به شمار آورد. زیرا که یکی از رایج ترین مشکلات خودرو، باتری خالی کردن آن است. البته به خاطر داشته باشید که این کابل ها در صورت وجود ماشین دیگری که راننده آن اجازه وصل کردن باتری اتومبیل خود را به خودروی شما می دهد، مفید خواهد بود.

چکش اضطراری

یکی دیگر از ضروری ترین ابزارهای خودرو، چکش اضطراری می باشد که یک ابزار کوچکی برای نجات دادن شما هنگام گیر افتادن در خودرو خواهد بود. یک برآمدگی فلزی در دو طرف این وسیله وجود داشته که به کمک آن راننده با شکستن شیشه می تواند خودش را نجات دهد.

یخ شکن شیشه خودرو

با اینکه یخ شکن شیشه خودرو، یکی از وسایل ضروری خودرو می باشد، ولی خیلی از افراد فراموش می کنند آن را در جعبه ابزار اتومبیل خود قرار دهند. شما با کمک این ابزار قادر به پاک کردن برف های جمع شده روی شیشه اتومبیل خود خواهید بود.

کپسول آتش نشانی

یکی دیگر از ضروری ترین ابزارهای خودرو، کپسول آتش نشانی می باشد. چرا که احتمال سوختن صندلی اتومبیل شما با خاکستر سیگار و در نتیجه ایجاد شعله های آتش وجود دارد. به کمک کپسول آتش نشانی می توانید مانع از گسترش آتش شوید.

آچار و پیچ گوشتی

ممکن است در برخی مواقع نیاز به باز و بسته کردن قطعاتی در خودرو باشد. در صورت وجود ست آچار و پیچ گوشتی در جعبه ابزار اتومبیل تان می توانید پس از بالا زدن کاپوت ماشین خود، به سفت کردن پیچ های شل شده و یا شل کردن اتصال ترمینال باتری بپردازید.

نوار چسب داکت، از ابزارهای ضروری خودرو

احتمال دارد لوله های موجود در زیر کاپوت خودروی شما دچار پوسیدگی شود و در میانه جاده سوراخ گردد. در صورت داشتن نوار چسب داکت در جعبه ابزار خود، می توانید اقدام به چسب زدن لوله های سوراخ و شیلنگ های خودروی خود کنید و سپس با رسیدن به تعمیرگاه به تعویض آنها بپردازید. نوار چسب داکت گرانتر دارای کیفیت بالاتری بوده و توانایی تحمل درجه حرارت بیشتری را خواهد داشت. حتی امکان استفاده از نوار چسب داکت، برای سپر افتاده خودرو و همچنین لاستیک های خودرو وجود دارد.

یدکش خودرو

در صورت گیر کردن اتومبیل شما در آب رودخانه، برف، شن های کویری و غیره، یدکش می تواند گزینه مناسبی باشد. با متصل کردن یدک کش به خودروی خود و یک وانت یا هر وسیله دیگری می توانید ماشین خود را بیرون بکشید.

چاقو

در برخی مواقع نیاز به بریدن برخی از وسایل وجود دارد که در چنین شرایطی وجود چاقو بسیار کاربردی خواهد بود. شاید نیاز به بریدن طناب جهت بستن قسمتی از سپر شکسته و آویزان داشته باشید تا ا این طریق مانع از برخورد آن با آسفالت شوید. حتی برای باز کردن ظرف غذا می توانید از چاقو استفاده نمایید. سعی کنید چاقوی تاشویی که به شکل ایمن قفل می شود را در جعبه ابزار خود قرار دهید.

اسپری رفع پنچری

 در صورت پنچر شدن لاستیک خودروی تان، می توانید اقدام به تزریق اسپری درون نازل تیوپ کرده و منتظر بمانید تا اسپری خشک شود و سوراخ مسدود گردد. سپس به سراغ یک تعمیرگاه برای پنچرگیری بروید.

زنجیر چرخ
زنجیر چرخ

زنجیر چرخ، یکی از ضروری ترین ابزارهای خودرو

در صورت داشتن این ابزار در جعبه ابزار خود می توانید هنگام خارج شدن از شهر در یک روز برفی زمستان، اقدام به بستن زنجیر چرخ نمایید. زنجیر چرخ مانع از لیز خوردن چرخ خودروی شما و بروز تصادف خواهد شد.

جعبه کمک های اولیه

در برخی مواقع ممکن است صدمات جدی یا جزئی در اتفاقات ناخواسته رخ دهد. برای مثال، احتمال زخمی کردن دست تان هنگام بریدن طناب، تعویض لاستیک پنچر و غیره وجود دارد. در چنین مواقعی، جعبه کمک های اولیه که شامل چسب، باند و سایر لوازم ضروری باشد، می تواند کمک زیادی به شما بکند.

جک خودرو

یکی دیگر از ضروری ترین ابزارهای خودرو، جک خودرو است. هر چند حمل این ابزار کار دشواری است اما وجود آن در ماشین شما امری ضروری است. با توجه به متفاوت بودن جک یک خودرو با خودرویی دیگر، نمی توانید از دیگران در این زمینه کمک بگیرید. محلی را در صندوق خودرو برای جک تعبیه نمایید تا دیگر نگرانی بخاطر محل نگهداری آن نداشته باشید.

یکی دیگر از ضروری ترین ابزارهای خودرو، لاستیک زاپاس می باشد، چرا که قطعاً دوست ندارید بدون زاپاس در میانه جاده با لاستیک پنجر بمانید. البته در صورت نداشتن لاستیک زاپاس در خودروی خود، حتماً اسپری پنچرگیری همراه خود داشته باشید.

پمپ سیفونی، از وسایل ضروری خودرو

بکارگیری این وسیله رواج کمتری در بین رانندگان دارد، ولی در حقیقت ابزاری کاربردی به شمار می رود. در صورت تمام شدن بنزین خودروی تان و در نتیجه متوقف شدن آن، پمپ سیفونی مناسب انتقال بنزین از دبه به باک ماشین بوده و دیگر لازم نیست از دهان برای انجام این کار استفاده کنید.

جمع بندی

موارد ذکر شده در این مقاله، از ضروری ترین ابزارهای خودرو به شمار می روند که می توانید پس از الویت بندی آنها، اقدام به تهیه این لوازم نمایید. البته نیازی به خرید آنها به صورت یکجا نبوده و به مرور زمان و بسته به نیازهای تان آنها را خریداری نمایید تا جعبه ابزاری کامل را در خودروی خود داشته باشید.

برای تهیه لوازم یدکی هیوندا و قطعات کیا همراهتان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *