مقدمه

یکی از کار هایی که افراد در گذشته به اشتباه انجام می دادند،گرم کردن ماشین در صبح قبل از حرکت است. معمولا افراد بر این باور بودند که قبل از حرکت حتما باید زمانی را صرف گرم کردن موتور ماشین کنند تا موتور ماشین از سلامت بیشتری برخوردار باشد. لازم است بگوییم که این طرز تفکر بطور کامل منسوخ شده است و دیگر کاربردی ندارد.

در ادامه به شما خواهیم گفت که نه تنها گرم کردن ماشین در صبح و قبل از حرکت، سودی برای موتور ماشین ندارد، بلکه باعث آسیب رساندن به آن می شود.

اشتباه گرم کردن ماشین بعد از استارت

بسیاری از افراد بر این باور هستند که در صبح بعد از استارت، لازم است حتما ماشین را گرم کنند و بعد شروع به حرکت کنند. جالب است بدانید که این تفکر بیشتر مربوط به زمانی است که ماشین ها کاربراتوری بودند. اما در حال حاضر برای ماشین هایی که دارای موتور های انژکتوری هستند، گرم کردن خودرو نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث آسیب به موتور ماشین می شود.

بنابراین پیشنهاد می کنیم برای تضمین سلامتی موتور ماشین خود از روش های پیشنهادی گرم کردن ماشین در صبح که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم، استفاده کنید.

نحوه گرم کردن خودرو به روش استفان سیاتی

یکی از مهندسین مکانیک شخصی به نام استفان سیاتی است. استفان سیاتی یکی از افرادی است که مطالعات زیادی در زمینه موتور ماشین داشته است و بر اساس تحقیقاتی که بر روی ماشین ها انجام داده است به این نتیجه رسیده است که گرم کردن موتور ماشین نه تنها عاملی برای تضمین سلامت موتور ماشین نیست، بلکه باعث ریخته شدن روغن از روی سیلندر و پیستون ها به موتور می شود.

از این طریق از عمر مفید موتور ماشین کم می کند. گرم کردن ماشین در صبح سلامت موتور ماشین شما را به خطر می اندازد و کاری بیهوده تلقی می شود.

ترک عادت گرم کردن ماشین

باید توجه داشته باشید که گرم کردن موتور ماشین در صبح کار اشتباهی است و برای ترک این کار تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که ماشین را استارت بزنید و پس از آن با دنده یک و به آرامی شروع به حرکت کنید. لازم است گفته شود که تعادل بهترین کادر فرایند نگهداری درست از موتور ماشین است. در ابتدای صبح نباید موتور ماشین را گرم کنید.

همانطور که گفته شد باعث آسیب به موتور ماشین می شود و همچنین نباید پس از روشن کردن ماشین باگاز دادن زیاد، فشار زیادی به ماشین وارد کنید، زیرا در این صورت هم به موتور ماشین ضربه وارد می شود. بهترین راهکار برای نگهداری صحیح از موتور ماشین این است که در هنگام صبح به آرامی حرکت کنید تا به تدریج شرایط برای موتور ماشین آماده شود و موتور ماشین با محیط سازگار شود.

نحوه گرم کردن خودرو

درست یا غلط بودن گرم کردن ماشین در صبح

معمولا ماشین های کاربراتوری قدیمی نیاز دارند تا در ابتدای صبح کمی گرم شوند و به همین دلیل افراد در هنگام صبح، موتور ماشین گرم می کردند. در زیر به چند مورد از دلایل نیاز به گرم کردن ماشین های کاربراتوری اشاره می کنیم. دلیل اول نیاز ماشین های کاربراتوری به گرم کردن این است که ماشین های کاربراتوری نمونه ای از ماشین های قدیمی هستند و گرم شدن موتور ماشین در صبح در آن ها باعث می شود تا روغن دارای چربی کمتری به موتور ماشین وارد شود.

حتما بخوانید  مقایسه آینه بغل الکترونیکی و مکانیکی

دلیل دوم استفاده از روش گرم کردن موتور ماشین های کاربراتوری این است که با سرد شدن هوا، بنزین به راحتی قابل تبخیر نیست و به همین دلیل به شکل مایع به درون سیلندر ها وارد می شود و به دیواره داخلی آن ها می چسبد. لازم است توجه داشته باشید که این روش کاملا غلط است و در ماشین های قدیمی به کار می رود. امروزه به هیچ عنوان استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم و بهتر است از روش های جایگزین استفاده کنید تا عمر قطعات و لوازم یدکی ماشین شما کاهش پیدا نکند.

برای خرید قطعات و لوازم یدکی هیوندا و خرید قطعات یدکی کیا به سایت ربانی پارت مراجعه کنید. این سایت با ارائه قطعات و لوازم ماشین با کیفیت، سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد.

نکاتی برای آماده کردن ماشین بدون گرم کردن

در زمستان لازم است که موتور ماشین را برای حرکت آماده کنید اما این کار تنها به گرم کردن موتور ماشین خلاصه نمی شود و همانطور گفته شد روش اشتباهی است و نباید ماشین درجا کار کند. برای حرکت ماشین در زمستان لازم است که باد لاستیک ها را از قبل چک و بررسی کنید. با شروع سرمای هوا و شدت گرفتن آن، لاستیک ها شروع به منبسط شدن می کنند و باد آن ها به تدریج کم می شود.

بنابراین لازم است در زمستان حتما آن ها را بادگیری کنید تا با مشکل مواجه نشوید. باید توجه داشته باشید قبل از شروع به حرکت ماشین در زمستان، ظرفیت باتری ماشین را مورد بررسی قرار دهید. باتری یکی از قطعات اصلی در ماشین است که باید به آن توجه ویژه ای داشته یاشید.. پیشنهاد می کنیم که برای جلوگیری از سرد شدن موتور ماشین، ماشین را در فضای بسته و یا پارکینگ قرار هید. با قرار دادن ماشین در فضای بسته، امکان سرد شدن و یا یخ زدگی موتور ماشین کاهش پیدا می کند.

همچنین بهتر است در زمستان قبل از حرکت ماشین، سیستم برق رسانی داخلی ماشین را بررسی کنید و ایرادات موتور آن را چک و بررسی کنید. موتور ماشین در سرما دچار ایراداتی نمی شود که در صورتی که به آن بی توجه باشید می تواند مشکلاتی برای ماشین به وجود بیاورد. شما می توانید برای خرید گیربکس و یا رینگ موتور و یا قطعات دیگر ماشین با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

جایگزینی برای گرم کردن موتور ماشین

همانطور که گفته شد بهتر است به جای روش گرم کردن ماشین در صبح، از حرکت بطور آهسته و با دنده یک استفاده کنید. زیرا انجام این کار باعث می شود تا گرمای موتور و رادیاتور فراهم شود و به تدریج باعث شوند تا سنسور ارسال سوخت گرم تر شود و از میزان مصرف سوخت کاسته شود. همچنین می توانید برای گرم کردن موتور ماشین از کف پوش هایی که عایق سرما و گرما هستند استفاده کنید، زیرا کمک زیادی در گرم شدن موتور ماشین می کنند.

همچنین استفاده از بخاری در صبح می تواند به گرم تر شدن فضای داخلی ماشین و همینطور گرم شدن موتور ماشین کمک زیادی کند. بنابراین شما می توانید از روش های جایگزین استفاده کنید تا سلامت موتور ماشین خود را تضمین کنید و دیگر مجبور به گرم کردن ماشین در صبح با صرف وقت و هزینه زیاد نباشید.

حتما بخوانید  راهنمای خرید شاتون اصل و علائم خرابی آن

معایب گرم کردن ماشین در صبح

زمانی که شما قبل از حرکت ماشین در صبح شروع به گرم کردن موتور ماشین می کنید، موتور ماشین شروع به تولید نوعی کربن می کند و این کربن باعث می شود تا قطعات موتور فرسوده شوند. گرم کردن موتور ماشین به طور میانگین 50% وقت و زمان می برد و چون این زمان کمی طولانی است باعث آسیب به موتور می شود.

همچنین با گرم کردن موتور ماشین در صبح، نوعی گاز سمی تولید می شود و این گاز ها از عمر مفید موتور ماشین کم می کنند. همانطور که گفته شد استفاده از این روش اشتباه است. شما می توانید برای خرید قطعات خودرو مانند خرید دینام موتور و رینگ موتور با شماره های موجود در این سایت تماس بگیرید.

گرم کردن ماشین در صبح
 

گرم نشدن موتور ماشین به دلیل سردی هوا

اگر در صبح ماشین را روشن کردید و با دنده یک شروع به حرکت آرام کردید و مسیری را گذراندید، اما همچنان مشاهده می کنید که موتور ماشین به دلیل سردی هوا گرم نشده است، در این صورت باید کار هایی را انجام دهید که از میزان ردی موتور ماشین کم شود. معمولا درجه حرارتی که موتور ماشین باید داشته باشد تقریبا برابر با 80 درجه سانتی گراد است. اما گاهی سردی هوا باعث می شود تا از این میزان حرارت کاسته شود.

در این صورت بهتر است از یک پرده بر روی پنجره رادیاتور استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که فقط باید قسمت پایین رادیاتور را به وسیله این پرده بپوشانید. شما می توانید این کار را به وسیله روزنامه و یا تکه ای از مقوا هم انجام دهید.

گرم شدن ماشین، شرایطی مانند ترافیک سنگین

بار ها شاهد این موضوع هستیم که ماشین های زیادی در پشت ترافیک سنگین قرار می گیرند این شرایط دقیقا همان شرایط گرم کردن موتور ماشین در صبح است. همانطور که در شرایط ترافیک میزان سوخت زیادی مصرف می شود، با گرم کردن ماشین در صبح این اتفاق می افتد. در واقع می توان گفت که در مدت زمان 2 دقیقه، سوختی معادل با طی مسیری 1.6 کیلومتری مصرف می شود.

از طرفی روشن نگه داشتن موتور ماشین بصورت بدون حرکت، باعث هزینه استهلاک و آسیب به ماشین می شود. بنابراین بهتر است از گرم کردن موتور ماشین که شرایطی مشابه با ترافیک سنگین دارد، خودداری کنید. جمع بندی همانطور که گفته شد گرم کردن ماشین در صبح و در زمستان کاری اشتباه و غلط است. زیرا این کار باعث می شود به مونتور ماشین آسیب جدی وارد شود و از عمر موتور کم شود.

در بالا به مواردی اشاره کردیم که بدون نیاز به گرم کردن موتور ماشین بتوانید سلامت موتور ماشین خود را تضمین کنید. شما می توانید برای خرید لوازم یدکی هیوندا و قطعات یدکی کیا به سایت زیر مراجعه کنید و یا برای مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *